Denne privatlivspolitik beskriver, hvordan virksomheden behandler personoplysninger i forbindelse med indberetninger gennem vores whistleblowerordningen.
Der henvises i øvrigt til særskilt whistleblowerpolitik, hvoraf det fremgår, hvem der kan foretage indberetninger og hvad der kan indberettes om.
Nedenfor beskrives nærmere, hvilken persondatabehandling, der finder sted og hvilke rettigheder du har, hvis der indberettes gennem Whistleblowerordningen.
Hvem er vi og hvordan kontakter du os
Kontaktinformationer på dataansvarlig
Arkil A/S
Mossvej 2, 8700 Horsens
CVR:15070544
Kontaktinfo: gih@arkil.dk
Formål:
Håndtering og undersøgelse af indberetninger i whistleblowerordningen
Kategorier af personoplysninger
De oplysninger som behandles som led i en indberetning er navn og kontaktdetaljer samt beskrivelsen af forholdet, som tilvejebragte indberetninger under efter omstændighederne oplysninger om strafbare forhold eller andre private forhold. Vores undersøgelse af indberetningen kan medføre indsamling og behandling af yderligere personoplysninger, afvikling af samtaler med de involverede medarbejder og bestyrelsesmedlemmer, ansættelsesretlige sanktioner samt underretning af relevante myndigheder og indgivelse af politianmeldelse mv
Vi kan indsamle oplysninger fra følgende kilder:
Behandlingsgrundlag
Vi behandler personoplysninger baseret på følgende behandlingsgrundlag
· For almindelige oplysninger: databeskyttelsesforordningens artikel 6 nr. 1 litra c, jf. whistleblowerlovens § 22
· For følsomme oplysninger: databeskyttelsesforordningens artikel 9 nr. 2 litra b, jf. whistleblowerlovens § 22
· For oplysninger om strafbare forhold: Databeskyttelseslovens § 8 stk. 3 jf. whistleblowerlovens § 22
Videregivelse af personoplysninger:
Vi kan dele dine personoplysninger med
Opbevaring
Vi vil opbevare personoplysninger så længe, det er nødvendigt til de formål, der er nævnt.
Oplysningerne opbevares så længe, undersøgelsen pågår. Opbevaringsperioden herefter vil afhænge af udfaldet af undersøgelsen.
Indberetningssystemet er hostet hos GapSolutions A/S, som er en uafhængig part og garanterer for sikkerheden og anonymiteten i systemet. GapSolutions er ISO 27001 certificeret.
GapSolutions A/S har truffet de nødvendige tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at personoplysninger hændeligt eller ulovligt tilintetgøres, fortabes eller forringes samt mod, at uvedkommende får kendskab eller kan misbruge personoplysningerne.
Al datatransmission og lagring af data sker krypteret. Platformen logger ikke IP-adresser eller maskin-ID og benytter kun tekniske cookies.
Hvis en indberetning er foretaget fra en computer, der er på organisationens netværk, er der en risiko for, at de besøgte hjemmesider bliver logget i browserens historik og/eller virksomhedens log. Denne risiko kan elimineres ved at foretage indberetningen fra en computer, der ikke er på organisationens netværk.
Hvis man uploader dokumenter, skal man være opmærksom på, at disse kan indeholde metadata eller oplysninger, der kan kompromittere indberetterens identitet. Derfor bør man sikre sig, at eventuelle kompromitterende metadata eller oplysninger er fjernet fra et dokument, før man uploader det.
Registrering af indberetninger sker anonymt i systemet. Det eneste, som registreres, er selve indberetningen. Der føres ikke log over den anvendte IP-adresse eller maskin-ID på den computer, som indberetningen bliver fortaget fra.
Der kan være betingelser eller begrænsninger til disse rettigheder. Det omhandler retten til indsigt, og oplysningspligten. Du kan gøre brug af dine rettigheder ved at kontakte
Vi er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, når du indberetter, og kan kontaktes via de ovenstående kontaktinformationer.